Home » Wat wij doen » Arbeidsrecht » Arbeidsvoorwaarden

Arbeidsvoorwaarden

Liever direct contact opnemen?

Schroom niet, bel of mail ons vandaag nog

Arbeidsvoorwaarden zijn afspraken die gelden in de arbeidsrelatie tussen een werkgever en een werknemer. Deze afspraken worden vastgelegd in de individuele arbeidsovereenkomst. Soms vloeien arbeidsvoorwaarden ook voort uit CAO’s of de wet. Er zijn twee soorten arbeidsvoorwaarden: primair en secundair. Onder primaire arbeidsvoorwaarden vallen het loon, de arbeidsduur, werktijden en vakantiedagen. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voorwaarden bovenop de primaire arbeidsvoorwaarden, zoals een reiskostenvergoeding, een laptop of auto van de zaak en eventuele afspraken over flexibiliteit van de werknemer.

Kan je als werkgever arbeidsvoorwaarden eenzijdig wijzigen? De advocaten van De Koning Vergouwen Advocaten kunnen je hierover adviseren. Neem bij vragen over arbeidsvoorwaarden gerust contact op met Charlotte Koopman of Michiel Vergouwen.

Lees hier meer over dit onderwerp:
Automatisch toepassen salarisverhoging is arbeidsvoorwaarde
3x lege handen met studiekostenbeding
Thuiswerken here to stay

Vragen over Arbeidsvoorwaarden?

Neem dan contact op met één van onze specialisten.

Loading...

Op de hoogte blijven?

Laat je e-mailadres achter en ontvang als eerste onze laatste blogs en updates in je mailbox.

Inschrijven nieuwsbrief